Create Your First Project
Start adding your projects to your portfolio. Click on "Manage Projects" to get started
Falaises
Credits
Composition : Alexis Langevin-Tétrault, Guillaume Côté
Visual : Dave Gagnon
Type of project
Audiovisual - Performance
Partners
Canada Council for the Arts
Production Recto-Verso
Dates (selection)
2016-2021
October 9 2021 : Biennale d’art numérique Nemo, Le 104, Paris, France
February 23 2020 : El Cine Revelado, Madrid, Spain
December 14 2019 : Mutek Japan, Tokyo, Japan
June 15,2019 : Elektra, Usine C, Montreal, Canada
May 8 2019 : GNRATION, Braga, Portugal
May 5 2019 : LEV, Laboral, Gijon, Spain
April 26 2019 : Intonal, Inkonst, Malmö, Sweden
November 29 2018 : Electrons Libres, Stereolux, Nantes, France
August 25 2018 : Mutek, Monument National, Montreal, Canada
October 17 2017 : Akousma, Usine C, Montreal, Canada
Video
ENG
The audiovisual performance project Falaises combines the musical practices of composers Guillaume Côté and Alexis Langevin-Tétrault with the work of visual artist Dave Gagnon. Standing halfway between artistic installation and video art, the collective offers a performance using digital audio tools and modular synthesizers, which disrupt in real time the video projections and light presented on a unique multi-support device. The aesthetic of the work exploits the sound dichotomy between noise and tonality, as well as the effects of moirures, shadows and visual anomalies. The result is a fascinating work, structured but live, evoking the contemplation of a luminous storm at the edge of the abyss.
FR
Le projet de performance audiovisuelle Falaises combine la pratique musicale des compositeurs Guillaume Côté et Alexis Langevin-Tétrault à la démarche de l’artiste visuel Dave Gagnon. À mi-chemin entre l’installation artistique et l’art vidéo, le collectif offre une performance à l’aide d’outils audionumériques et de synthétiseurs modulaires, qui viennent perturber en temps réel les projections vidéo et la matière lumineuse présentées sur un dispositif multi-support unique. L’esthétique de l’oeuvre exploite la dichotomie sonore entre le son bruité et tonique, ainsi que les jeux de moirures, d’ombrages et d’anomalies visuelles. Il en résulte une œuvre fascinante, structurée mais vivante, évoquant la contemplation d’une tempête lumineuse au bord de l’abîme.